Jak na vzdálenou pomoc

DW service pohled na hlavní stránku webu dwservice.net

Program dw-service je open-source.

https://www.dwservice.net/
Tady je kdyžtak rovnou odkaz ke stažení a program se vám stáhne.

V závislosti na prohlížeči. Brave vám nabídne, KAM program stáhnout, Chrome vám ukáže vlevo dole, že se program stahuje, stačí na to kliknout, ve firefoxu stiskněte CTRL + J pro zobrazení stažení souborů a spuštění programu.

Kde to najdu po stažení?

Po kliknutí na Další na vás vyskočí tabulka, klikněte ANO,

Program vám vygeneruje číslo uživatele a heslo. Oba dva údaje předáte podpoře a vyčkáte připojení. Pozor, ověřte si, že posíláte tyto údaje zaměstnanci mendelu, nebo mu je pošlete SMSkou, anebo na Teamsech, anebo do emailu tak, že se přesvědčíte, že posíláte email někomu kdo má jméno.příjmení@mendelu.cz, jinak hrozí, že byste údaje mohli předat podvodníkovi a ten by tak získal kontrolu nad vaším počítačem.

Po předání údajů kolegovi, se na vás kolega může vzdáleně přihlásit a pomoci vám s problémem.

Proč můj odborník prostě nedojde?

  1. České univerzity jsou extrémně podfinancované, v komerčních firmách mají stejní odborníci čtyřnásobně až šestinásobně vysoké platy oproti univerzitám, méně práce a je proto náročné dorovnat akutní nedostatek IT odborníků na univerzitách. Pokud by každému uživateli radil zvlášť jeden odborník, muselo by být na univerzitě k dispozici minimálně 60- 80 odborníků, kteří by vyřizovali problémy uživatelů. Zde je na fakultě 1 osoba spravující výpočetní techniku (dále jen OSVT) za každý ústav (ano i vás ústav má OSVT a možná o tom nevíte), 1 odborník on-site bez zástupnosti v časech 8 – 15:00 pracovní dny, 1 odborník online.
  2. Dle vyjádření proděkana pro vnitřní komunikaci je nutné, aby uživatelé zvládali základní problémy sami v zájmu všeobecných základů používání výpočetní techniky.
  3. Přesun po areálu a nalezení konkrétního patra, kanceláře může zabrat i nižší desítky minut. Tento způsob fungování je extrémně pomalý, nepraktický a zpátečnický. Proto prosím využívejte online komunikace, nenoste dokumenty, ale sdílejte je online se svými kolegy (a dbejte na nastavení viditelnosti dokumentů), nemrhejte normohodinami dalších zaměstnanců na schůzky, u kterých nemusí být.